Smakowe rewolucje i nostalgiczne klasyki – marki lodowe Unilever prezentują kuszące nowości na 2024 rok

Wraz z nadchodzącym sezonem wiosennym marki lodowe Unilever prezentują kuszącą kolekcję nowości w niemal każdej linii produktów. Nieoczywiste połączenia i niespodziewane wariacje smakowe gwarantują jedno – czystą przyjemność.

Wielozmysłowe Doznania: Klasyka Gatunku w Zaskakującym Wydaniu

Nasze nowości są odpowiedzią na dwa dominujące, a jednocześnie kontrastujące ze sobą trendy konsumenckie. Pierwszy to ucieczka od klasycznych zestawień w poszukiwaniu coraz bardziej nietypowych, zaskakujących połączeń i doznań smakowych. Nazywamy to multisensorycznością. Konsumenci pragną kontrastowych smaków i wielu warstw w swoich lodach, np. połączenia lodów mlecznych z owocowym sorbetem, kawałkami ciasteczek, czekolady, orzechami czy owocami. Bardzo istotny jest także efekt wizualny – tu znaczenie ma zarówno kształt i polewa, jak i opakowanie. Drugi trend jest przeciwieństwem pierwszego, w którym wyraźnie dominuje efekt nostalgii i powrotu do klasycznych smaków dzieciństwa. Oba te trendy mają jednak wspólny mianownik: dziś lody to nie tylko przysmak, ale także sposób na poprawę nastroju, a doznania smakowe, jakie oferują – czy innowacyjne, czy klasyczne – komunikują się ze wszystkimi zmysłami. Opinie konsumentów stanowią dla nas punkt wyjścia oraz drogowskaz do ciągłego rozwijania naszej oferty. Cieszy nas fakt, że nasze produkty są doceniane przez konsumentów, na przykład w postaci Złotego Lauru Konsumenta 2024 w kategorii lodów dla marki Magnum oraz Srebrnego Lauru Konsumenta 2024 dla marki Big Milk.”

– mówi Adam Gajczewski, Head of Marketing Ice Cream w Unilever.

 

W nadchodzącym sezonie wiosennym pojawią się dwie wyjątkowe nowości w portfolio Magnum:

Euphoria: To prawdziwa eksplozja smaków i tekstur, a zarazem pierwsza propozycja Magnum stanowiąca połączenie mlecznych lodów o smaku cytryny z malinowym sorbetem, oblanych białą czekoladą i posypanych malinowymi cukierkami, które strzelają na języku.

Wonder: To słodka symfonia lodów o smaku toffi i daktyli, oblanych karmelową czekoladą, udekorowanych karmelizowanymi migdałami.

Marka Carte d’Or kusić będzie trzema nowymi smakami, nie kojarzonymi na co dzień z lodami deserowymi. Fani wytrawnych deserów docenią lody o smaku Tarty Cytrynowej i Likieru Jajecznego. Trzecia premiera to nowa odsłona Słonego Karmelu, oferująca podniebieniu jeszcze bogatsze wrażenia smakowe.

 

 

 

 

 

 

 

Marka Ben&Jerry’s rozwija swoją nową linię Sundae, w której dominują klasyczne smaki w wykwintnym wydaniu. To połączenie kremowej konsystencji, grubych warstw sosu i kawałków czekolady. Nowa propozycja w tej linii, Dulce De’Lish, to apogeum karmelowej uczty, w której płynny słony karmel przenika się z karmelowym batonem, karmelowymi lodami i czekoladą.

Portfolio lodów dziecięcych Unilever nadal będzie zachwycać najmłodszych konsumentów smakami pełnymi zabawy, radości i uśmiechu.

 

GO MINIS to całkiem nowy format pięciu sorbetowych mini-lodów na patyku, idealnych jako mała, impulsywna przekąska – doskonała, aby podczas upalnych dni dzielić się nią z najbliższymi.

Z myślą o młodszych smakoszach powstał także Cosmixx, nowość od marki Twister. To wyjątkowe połączenie lodów o smaku jagody, borówki i maliny, które kolorują język i wywołują uśmiech na twarzy.

 

Do linii rożków Big Milk dołączy wariant śmietankowy z sosem truskawkowym, a w segmencie lodowych kanapek pojawią się klasyczne lody śmietankowe przełożone ciastkami w dwóch różnych wydaniach.

Odpowiedzialnie z Myślą o Dzieciach

Całe portfolio lodów Algida, skierowanych do najmłodszych konsumentów, objęte jest programem „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach”. W ramach programu opracowano ściśle określone kryteria dotyczące wartości odżywczych wszystkich lodów, tak by rodzice mieli pewność, że żaden produkt Unilever dedykowany ich dzieciom nie zawiera w porcji więcej niż: 110 kcal, 3g tłuszczów nasyconych, 12g cukru. Lody Unilever dla dzieci nie zawierają sztucznych barwników i aromatów – wszystkie substancje barwiące są pochodzenia naturalnego, a ich smak wzbogacony jest sokami owocowymi i aromatami naturalnymi.

 

Program „Odpowiedzialnie z Myślą o Dzieciach” jest jednym z elementów realizacji kompleksowej, długofalowej strategii firmy, której celem jest, aby do 2025 r. 95% lodów zawierało nie więcej niż 250 kcal oraz 22 g cukru ogółem w porcji[1]. W 2022 r. wskaźnik ten wynosił odpowiednio 94% i 89%. Zgodnie z polityką Unilever dotyczącą żywienia i wpływu na zdrowie publiczne, wszystkie lody należące do portfolio firmy mają poniżej 250 kcal w porcji.

 

Wszystkie przedstawione nowości już sukcesywnie pojawiają się w lodówkach w całej Polsce.

 

[1] Porcja oznacza produkt w opakowaniu, przeznaczony do jednorazowego spożycia. Dotyczy to również 100 ml produktu dostępnego w opakowaniach przeznaczonych do wielokrotnego spożycia. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://www.unilever.com/planet-and-society/positive-nutrition/strategy-and-goals/