Strategie i trendy w marketingu produktów mleczarskich – debata podczas Polskiego Kongresu Serowarskiego

Dwunasta edycja Polskiego Kongresu Serowarskiego odbyła się w tym roku w Żninie, w dniach 9 – 10 października. Zjechała tu kadra menedżerska zakładów mleczarskich i przetwórczych, naukowcy, przedstawiciele agencji rządowych, dostawcy technologii oraz osoby związane z tą gałęzią gospodarki. Serwis Nowości handlowe objął to wydarzenie patronatem medialnym.

Drugiego dnia Polskiego Kongresu Serowarskiego podsumowała debata ekspercka. Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska, Lech Król, strateg oraz twórca marki Łaciate oraz Piotr Lutek, doradca w zakresie marek dyskutowali o strategach i trendach marketingu. Moderatorem rozmowy była Emilia Pożarowszczyk z SM Spomlek. Pierwszym wątkiem było stworzenie historii dla sera, do czego zachęcał P. Lutek. – Jest wiele obszarów do zagospodarowania w przekazie, co dany ser robi, z jaka okazją go kojarzyć, jakie problemy rozwiązuje – proponował. Rolę emocji i przywiązania do marki podkreślał znów J. Wyrzykiewicz. L. Król zachęcał do korzystania z nowych narzędzi jakie daje sztuczna inteligencja, co pozwala na ograniczenie kosztów oraz szybkie reakcje na potrzeby rynku.

 

Uczestnicy debaty zgodnie przestrzegali przed greenwashingiem, czyli wprowadzaniem klientów w błąd na temat zaangażowania w ekologię. To zwykle kończy się katastrofą wizerunkową, a nawet może być preludium upadki marki. Jeśli chodzi o trendy, to wskazano aby je obserwować, lecz nie bać się tworzyć nowych. – Jesteście w miejscu, gdzie możecie wszystko. Potrzeba tylko odwagi i nie bać się popełnić po drodze kilku błędów. Tak powstawały największe fortuny – zachęcał zebranych Lech Król.

Poniżej  debata w filmowym skrócie: