W manufakturze czekolady wyzwaniem drożejąca cena surowca

Stosowanie alternatywnych źródeł energii jak energia z paneli fotowoltaicznych ma dla nas duże znaczenie – mówi w rozmowie z naszą redakcją Weronika Kaźmierczak, współwłaścicielka fabryki czekoladek Doti.

 

Który z produktów z Waszego portfolio jest Pani ulubionym? Dlaczego?

Najchętniej wskazałabym wszystkie smaki, bo każdy ma w sobie coś wyjątkowego. Jednym z moich ulubionych są banany w mlecznej czekoladzie. Są to naturalnie suszone bez żadnych dodatków, miękkie kawałki owocu, które oblaliśmy aksamitną mleczną czekoladą. Czekolada podkreśla naturalny smak bananów, a czekoladki ujmują swoją zbalansowaną słodyczą. To przysmak uwielbiany przez dzieci i dorosłych!

Proszę o kilka słów na temat Waszych działań związanych ze zrównoważonym rozwojem – na których elementach (produkcja/opakowanie/logistyka/inne) skupiacie w sposób szczególny Waszą uwagę?

Mamy to szczęście, że stosowane przez nas materiały i surowce do produkcji charakteryzują się niskim wpływem na środowisko, są to większości surowce naturalne jak owoce i orzechy, w które zaopatrujemy się tylko u sprawdzonych i zaufanych dostawców. Sama produkcja to proces po części rzemieślniczy, który nie jest uciążliwy dla środowiska. Produkowane przez nas czekoladki pakujemy w opakowania nadające się do recyklingu oraz oszczędzamy energię w celu poprawy poziomu naszej efektywności. Stosowanie alternatywnych źródeł energii jak energia z paneli fotowoltaicznych ma dla nas duże znaczenie. Inwestycje w samym 2023 w panele fotowoltaiczne oraz nową instalacje grzewczą, pozwoliły na oszczędność gazu i prądu na poziomie po 10% w skali roku.

Jaki silny trend rynkowy, Pani zdaniem, jest/będzie szczególnie widoczny w Waszej branży w najbliższej przyszłości?

W najbliższym czasie spodziewamy się utrzymania obecnych trendów tj. dalszy wzrost świadomości klientów, poszukiwanie produktów zdrowych i niewpływających negatywnie na środowisko. Tu istotne znaczenie będą miały np. naturalne składniki, produkty wegańskie oraz bez dodatku cukru. Z naszego punktu widzenia istotnym trendem będzie też sytuacja na rynku pracy i dbałość o pracowników. Firmy coraz częściej szukają sposobów, by docenić swoich pracowników i sprawić, by dobrze czuli się w swojej pracy. Otwiera to dla nas nowe możliwości na rynku prezentowym. Dużym wyzwaniem są drożejące ceny ziarna kakao, tutaj rynek prezentowy jest dla nas perspektywą ponieważ czekolada wciąż będzie upominkiem który sprawia radość i jest doskonałym pomysłem na prezent.