reklama - Rogale w Żabce

Żabka oferuje klientom rogale świętomarcińskie

W tym roku po raz pierwszy sieć Żabka, dzięki swoim lokalizacjom w całej Polsce, 11 listopada zaoferuje także klientom z innych regionów tradycyjne, certyfikowane rogale świętomarcińskie, wykonane z ciasta półfrancuskiego, z nadzieniem z białego maku, z lukrem i pokruszonymi orzechami. Będą dostępne w sprzedaży do 19 listopada.

fot. materiały prasowe

– Najsłodszy symbol Poznania, czyli rogal świętomarciński, to duma naszego regionu. Choć dziś rogale można kupić przez cały rok, to słodkie apogeum następuje 11 listopada. Według tradycji właśnie wtedy smakują najlepiej i sprzedaje się ich najwięcej. Podczas obchodów imienin ulicy Św. Marcin poznańskie cukiernie sprzedają nawet kilkaset ton smakołyku. Mamy nadzieję, że konsumenci z różnych zakątków naszego kraju również zasmakują w oryginalnym rogalu z Poznania – mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu w Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Rogal świętomarciński musi spełniać określone wymagania. Certyfikowany wypiek w kształcie półksiężyca, dostępny w sklepach Żabka, wykonany jest z ciasta półfrancuskiego, w smaku przypominającego ciasto drożdżowe. We wnętrzu znajduje się nadzienie powstałe z połączenia białego maku, mielonych daktyli oraz skórki pomarańczowej i wanilii. Od 2008 roku rogal świętomarciński jest wpisany do rejestru chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych w Unii Europejskiej. Oznacza to, że oryginalny rogal może być wypiekany tylko w Poznaniu i w wyznaczonych powiatach Wielkopolski.

– Cieszymy się, że nasi klienci będą mogli spróbować certyfikowanych rogali wprost z Poznania, gdzie siedzibę ma nasza firma. Wypieki, które klienci znajdą w sklepach Żabka w całej Polsce, są sygnowane zarówno Dziedzictwem Kulinarnym Wielkopolski, jak i Chronionym Oznaczeniem Geograficznym. Jesteśmy przekonani, że rogale świętomarcińskie znajdą swoich amatorów we wszystkich częściach kraju i umilą im Narodowe Święto Niepodległości, dzień tak ważny dla wszystkich Polaków – podkreśla Jerzy Roguski, dyrektor handlowy firmy Żabka Polska.