Adam Lalewicz, specjalista ds. rozwoju jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins komentuje trendy na rynku lodów

Oferta lodów dostępnych na rynku nieustannie się zmienia w odpowiedzi na potrzeby i preferencje konsumentów. Przybywa produktów premium, które dostępne są często w oryginalnych smakach. Rośnie też segment lodów tzw. free-from, czyli np. wolnych od laktozy czy glutenu – dla konsumentów, którzy z różnych względów unikają tego typu składników. Znaczącą rolę zaczynają odgrywać warianty bezmleczne, które stanowią ciekawą alternatywę nie tylko dla konsumentów, którzy wybierają dietę roślinną, ale także dla tych, którzy unikają laktozy z uwagi na alergie lub nietolerancje.

 

W tegorocznym sezonie letnim sieć Biedronka szczególnie poleca innowacyjne i unikalne na rynku produktów tej kategorii lody marki Marletto, które zostały przygotowane na bazie pięciu lub sześciu naturalnych składników, bez konserwantów czy sztucznych barwników. Wyjątkowy smak lodów Marletto uzyskano dzięki czterem podstawowym składnikom, tj. śmietance kremówce, mleku odtłuszczonemu częściowo zagęszczonemu, a także cukrowi oraz żółtkom jaj. Jeden lub dwa pozostałe składniki są odpowiedzialne za kształtowanie danego smaku i/lub barwy. Przykładowo, w składzie lodów waniliowych Marletto znajdują się wyłącznie: śmietanka, mleko odtłuszczone, cukier, żółtka jaj i naturalny aromat waniliowy. Z wyjątkiem wariantu czekoladowego (z uwagi na substancje dodatkowe wchodzące w skład czekolady), produkty te nie zawierają żadnych substancji dodatkowych, w tym emulgatorów, stabilizatorów czy barwników.