Browar Jastrzębie: rozwój w czasach pandemii

Browar Jastrzębie S.A. powstał w 2017 r. jako inicjatywa kilku piwowarów domowych. Oczywiście początki były skromne: nie było sprzętu, a piwo warzone było kontraktowo.

Najważniejszy w całym pomyśle był jednak entuzjazm, który zaowocował bardzo udaną akcją crowdfundingową, podczas której zebrano prawie 4 mln złotych. Pieniądze przeznaczone były na budowę lokalu oraz częściowo na sprzęt. Obecnie w budynku trwają prace wykończeniowe, a sprzęt w październiku dotarł na miejsce. Akcja crowdfundingowa, oprócz zastrzyku gotówki, dała nam jeszcze jedno: społeczność skupioną wokół browaru, która żywo zainteresowana jest tym, co dzieje się w przedsiębiorstwie. To jest społeczność, która dostała narzędzie w postaci aplikacji, dzięki której może wspierać nasze działania.

 

Jeśli chodzi o liczby to mamy praktycznie, oprócz małego potknięcia, cały czas progres.

 

W 2020 r. uwarzyliśmy 124.216 piw, a sprzedaż była na poziomie 150.216 butelek piwa. Różnica wynika ze sprzedanej nadprodukcji z 2019 r. Obecnie Browar Jastrzębie cały czas buduje sieć sprzedaży, oprócz indywidualnych sklepów nasze piwa sprzedawane są w sieci Carrefour. Ogólnie nasze piwa można nabyć w ok. 200 punktach. Do tego dochodzi jeszcze sprzedaż na różnych festiwalach piw kraftowyh, gdzie nasze trunki cieszą się sporą popularnością. Obecnie nasz browar na tyle szybko się rozwija, że poszukiwani są non stop handlowcy.

 

Należy pamiętać, że takie przedsięwzięcie jak Browar Jastrzębie to przede wszystkim ludzie, którzy tworzą zgrany zespół. Mając spełniony ten warunek, śmiało spoglądamy  w przyszłość.

 

Piotr Piekarski, prezes

Browar Jastrzębie