Rok 2020 postawił cały sektor spożywczy w wyjątkowej sytuacji. Priorytetami Hochland w Polsce było zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i produktom oraz utrzymanie ciągłości produkcji. Stawienie czoła zabójczemu wyzwaniu wymagało wprowadzenia mnóstwa procedur, ograniczeń i zabezpieczeń dla obniżenia ryzyka zakażenia wśród pracowników oraz zmiany organizacji produkcji, w tym wdrożenie, na ile to możliwe, trybu pracy zdalnej.
Poczuliśmy w Hochland niesamowitą solidarność i wzajemne wsparcie. Udowodniliśmy, że potrafimy dbać o ludzi, bo jesteśmy sprawną organizacją biznesową i mamy zdolność wypełniać swoją funkcję społeczną, czyli dostarczać niezbędnej wszystkim żywności. Jedocześnie rolnicy są dla nas nie tylko dostawcami surowca, ale i partnerami w biznesie. Stabilność gospodarcza około 500 polskich, rodzinnych gospodarstw, od których kupujemy mleko do produkcji serów, była dla nas także ważna.
Byliśmy w komunikacji z konsumentem – pomagaliśmy przy rodzinnym gotowaniu z Hochlandem w domu. Nie ograniczyliśmy zaplanowanych inwestycji. Hochland Polska kontynuował obraną kilka lat temu strategię zyskownego i zrównoważonego wzrostu. Zweryfikowaliśmy priorytety strategiczne. Znacznie więcej uwagi przywiązujemy do kwestii digitalizacji, ochrony środowiska i klimatu czy dobrostanu zwierząt.
Odpowiedzialni i innowacyjni
Firma Hochland Polska dołączyła do grupy Partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zrównoważony rozwój był od zawsze wpisany w DNA Hochland. Przyroda i środowisko mają dla nas szczególne znaczenie, a mleko jest najważniejszym surowcem do produkcji w naszej firmie. Mamy pełną świadomość, że człowiek jest integralnym elementem natury i ma na nią wpływ, dlatego dokładamy wszelkich starań, by mieć pozytywny wpływ na środowisko.
Wdrożyliśmy też innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Wielu konsumentów poszukuje wyrobów dostosowanych do wymogów dietetycznych. Wprowadziliśmy z dużym powodzeniem serki twarogowe Almette bez laktozy, a także Hochland, Naturalnie, że pyszny! – sery kremowe, które zawierają wyłącznie naturalne składniki. Eliminacja tzw. dodatkowych składników to znaczący trend, który powoduje, że producenci coraz więcej uwagi poświęcają produktom naturalnym.
Sery z oferty Hochland, ale przede wszystkim także nowości rynkowe zostały w 2020 roku nagrodzone w wielu konkursach.To dowód na to, że nasze strategie, tj. stawianie na lokalnych dostawców i sprawdzonych partnerów biznesowych oraz przykładanie ogromnej wagi do jakości i pochodzenia surowców, sprawdzają się. Dziękujemy za zaufanie.
Jacek Wyrzykiewicz,
PR & Marketing Services Manager
Hochland Polska