Opakowania typu pouch – wygodna alternatywa czy niepotrzebna innowacja?

Przyszłościowe rozwiązanie

Agata Partyka, dyrektor ds. rozwoju klientów, Danone

W Danone staramy się rozwijać ofertę w taki sposób, by odpowiadała na zróżnicowane oczekiwania naszych konsumentów. Dlatego w naszym portfolio znaleźć można różnego typu produkty – m.in. jogurty, serki czy napoje jogurtowe – w wielu wariantach smakowych oraz w różnych formatach.
Z naszych obserwacji wynika, że najpopularniejsze są w dalszym ciągu produkty Danone dostępne w kubeczkach – takie opakowanie sprawdza się przede wszystkim w domu czy w pracy. Sporym zainteresowaniem cieszą się jednak również butelki, a także poręczne saszetki. Te ostatnie sprawdzają się szczególnie w przypadku dzieci, bowiem ich kształt pozwala na łatwą konsumpcję w praktycznie każdych warunkach, np. w szkole, na placu zabaw czy podczas spaceru. Dodatkowo, saszetki pozwalają na przechowywanie produktu poza lodówką nawet przez kilka godzin.
Z uwagi na wygodę użycia tego typu opakowania, a także aktualne trendy konsumenckie, możemy spodziewać się, że saszetki będą zyskiwać na popularności. Może nie staną się one dominującym formatem w najbliższej przyszłości, jednak ich znaczenie na rynku będzie, naszym zdaniem, rosnąć.

 

 

 

Wygodne dla rodziców
Adam Łopatka, dyrektor obszaru zarządzania kategoriami, ALDI

Opakowania typu pouch są lżejsze, bardziej wytrzymałe na uszkodzenia, a przede wszystkim dzięki zgrzewom pozwalają na wydłużenie okresu przydatności produktów do spożycia, gwarantując przy tym zachowanie ich smakowych i wizualnych walorów. Dzięki temu w określonych grupach asortymentowych, cieszą się one coraz większą popularnością wśród naszych klientów. Szczególne zainteresowanie opakowaniami typu pouch obserwujemy w przypadku produktów dziecięcych, takich jak np. kaszki czy musy owocowe, gdzie rodzice zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo i możliwość ich łatwego przechowywania. Wciąż jednak w przypadku pewnych grup produktów, takich jak np. jogurty, klienci sięgają chętniej po towary w tradycyjnych opakowaniach.

 

 

Poręczne opakowania

Aleksandra Robaszkiewicz, szef działu komunikacji, Lidl

Projektując opakowania naszych produktów, zwracamy uwagę na to, aby były czytelne, estetyczne oraz praktyczne. Opakowania typu pouch mają wiele zalet – są lekkie, wygodne, dają możliwość zabrania produktu ze sobą np. do szkoły czy na wycieczkę, a zakrętki umożliwiają dozowanie produktu. To wszystko sprawia, że artykułami w tego typu opakowaniach są zainteresowani szczególnie rodzice. W naszej ofercie zdecydowaną większość produktów w opakowaniach typu pouch stanowi asortyment skierowany do dzieci – są to np. jogurty, musy pod marką Pilos oraz Lupilu. Ze względu na rosnącą popularność produktów w tego typu opakowaniach zamierzamy dalej rozwijać tę kategorię.